poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Babka piaskowa

Cześć kochani! Jak już wiecie lub nie, ostatnimi czasy bardzo polubiłam pieczenie a moim faworytem była babka piaskowa. Własnie dlatego dzisiaj przychodzę do Was z moim sprawdzonym przepisem. Mam nadzieje, że komuś się przyda.

Składniki:
Kostka masła lub margaryny,
30 dag cukru pudru,
0,5 kg maki krupczatki,
Cukier waniliowy (mała porcja),
Proszek do pieczenia (mała porcja),
6 jajek,
Szklanka mleka (250-300 ml).


Przygotowanie:
Masło (w temperaturze pokojowej) ucieramy z cukrem pudrem, następnie dodajemy po jednym żółtku. gdy te składniki utrzemy na jednolita masę dodajemy na przemian mąkę i mleko(cieple mleko, Ja podgrzewam w mikrofalówce ok 50 s tak żeby było ciepłe, ale nie gorące). Na końcu dodajemy piane z białek delikatnie mieszając.

Pieczenie:
Blaszka z dziura: 180 stopni ok 45 min do tzw suchego patyczka.
Blaszka bez dziury: przez pierwsze 25 min 140 stopni, następnie zwiększamy temperaturę do 165 stopni i pieczemy jeszcze przez ok 45 min do suchego patyczka.


10 komentarzy:

  1. Świetny blog, warty zaglądania. :)
    Zapraszam na mój www.madameisabell.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moją ostatnio pasją stało się również pieczenie. W weekend gdy mam tylko wolną chwilę zawsze staram się coś upiec.

    modpim.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. O, to ja właśnie takie ciasta lubię i moje chłopaki też. Czyli zabieram sie w sobotę do pieczenia.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda świetnie, a smakuje pewnie jeszcze lepiej! ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie, mniam,aż zgłodniałam 😃

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja własnie piję sobie kawę i bez jakiejś słodkości (uwielbiam) i szperam po blogach, nic mi nie pozostaje jak zabrać sie do pieczenia, mniaaam, wygląda smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta babka prezentuje się przepysznie! Aż zgłodniałam :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojeju zrobiłas mi smaka *.* ! Chyba w weekend wykorzystam twj przepis!

    Zapraszam do siebie ;) -> nowy post!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń